Sunday, April 25, 2010

Kenapa Yahudi Taksub

Saya tertanya-tanya adakah Sdr Riduan Tee boleh faham apa yang saya tulis ini ? Dia adalah contoh orang yang bergegar-gegar menghentam Yahudi tapi kurang faham perkara ilmiah tentang perjuangan ummat Yahudi itu sendiri secara ilmiah. Saya bimbang komen saya akan disilap faham.

Beginilah ...apa saja kita kutuk ummat Yahudi zaman moden ini tidak menjadi hal bagi mereka. Kalau kita mendengar ada pihak Amerika sendiri mengutuk Yahudi atau Israel , itu semua adalah satu tindakan hipokerasi (kepura-puraan). Ini kerana pihak Barat , khususnnya negara-negara Kristian WAJIB mempertahankan wujudnya negara Israel sampai kiamat.

Walau betapa kejam Yahudi buat terhadap orang-orang Palestin , ini tidak menjadi hal bagi mereka samada betul atau salah tindakan kejam mereka itu kerana bagi ummat Yahudi mereka percaya Tuhan menyebelahi pihak Yahudi dan mereka percaya kepada janji-janji yang termaktub dalam Hebrew Bible mereka bahawa bumi Arab dari sungai Nil ke Euphrates adalah milik Yahudi dan mereka boleh ambil tanah-tanah Arab secara paksa.

Kita boleh melihat dalam Hebrew Bible mereka dari awal bab Genesis hingga bab Malachi ...mengandungi pesanan-pesanan simbolik yang ummat Yahudi akan menguasai dunia dan semua ummat manusia lain selain ummat Yahudi akan menjadi hamba dan tunduk kepada Yahudi akhirnya. Mereka percaya Tuhan akan tetap menolong Yahudi. Di mana saja dalam dunia BOLEH menjadi milik Yahudi berdasarkan ajaran dalam kitab suci mereka. Contohnya ....

If the nations accuse Israel of banditry for seizing the lands of the seven nations of Canaan , Israel can respond , " The entire universe belongs to God. He created it and He granted to whomever He deemed fit. It was His desire to give it to them and then it was His desire to take it from them and GIVE IT TO US " [The Chumash (Stone Edition) : Parashas Bereishis : Note #1]

Ummat Yahudi percaya hanya bangsa Yahudi sahaja yang layak menjaga ugama Tuhan yang MahaSuci. Bangsa-bangsa lain adalah ibarat kotor dan sesat dan tidak diberi amanah oleh Tuhan menjaga ugama sebenarnya ...yaitu ugama Yahudi. Mereka percaya Tuhan memberi petunjuk HANYA kepada bangsa Yahudi. Ini termaktub dalam kitab suci Hebrew Bible mereka yang mana terdapat satu perkataan misteri dalam bahasa Hebrew berbentuk YHVH atau dalam istilah teologi disebut tetragrammaton (4-huruf).

Dalam kata-kata simbolik dalam kitab mereka .....” I am Who I am “ .......[Genesis 3:14 NIV]

YHVH adalah perkataan nama Tuhan yang tidak diketahui cara menyebutnya. Ada yang agak berbunyi Yahweh , ada pula yang menyebut Jehovah dan it tetap menjadi satu misteri. Inilah hujjah kenapa bangsa Yahudi begitu taksub bahawa Tuhan telah amanahkan HANYA kepada mereka menjaga ugama suciNya yang benar. Barangsiapa mendakwa dia tahu nama Tuhan , maka mereka mengira orang itu berbohong. Inilah satu rahsia antara Tuhan dan Yahudi bahawa Tuhan akan tetap menjaga dan melindungi bangsa mereka sampai kiamat. Semua ugama-ugama lain dalam dunia ini adalah palsu.

Itu tersebut dalam kitab-kitab suci mereka. Apa sahaja Yahudi buat terhadap bangsa lain adalah tidak dikira berdosa bagi ugama mereka. Sekiranya mereka mahu menghancur seluruh Malaysia kerana kita anti Yahudi , mereka boleh berbuat demikian kerana kita dianggap sebagai MUSUH TUHAN dan kita tidak layak hidup di muka bumi ini.

Untuk memahami aspirasi Yahudi , hendaklah kita baca kitab suci Hebrew Bible mereka , barulah kita boleh faham kenapa Yahudi tidak gerun kepada bangsa-bangsa lain. Mereka percaya Tuhan akan sentiasa menolong mereka , apa sekali mereka buat ..termasuk membunuh semua bangsa Palestin dan mengambil tanah-tanah orang Arab yang mereka kira adalah milik hak mutlak Yahudi seperti tersebut dalam kitab suci mereka :

I give unto them the land where they have sown their seeds, from the river of Egypt unto the great river of Euphrates’ (Genesis 15:18)

Sekiranya Yahudi mahu menghancurkan kita semua ...mereka boleh berbuat begitu kerana ITU ADALAH SALAH SATU AJARAN KITAB SUCI mereka. Memusnahkan bangsa bukan Yahudi yang memusuhi bangsa Yahudi adalah HALAL bagi mereka Ini kerana mereka percaya bangsa Yahudi adalah bangsa pilihan Tuhan. Sila baca apa kata Hebrew Bible mereka :

He (God) has declared that He will set you in praise, fame or honor or HIGH ABOVE ALL NATIONS he has made and that you will be a people holy to the Lord your God , as HE HAS PROMISED [Deuteronomy 26:19 NIV]

The Lord will grant that the enemies who rise up against you will be defeated before you. They will come at you from one direction but flee from you in seven directions [Deuteronomy 27:7 NIV]

...in the cities of the nations the Lord your God is giving you as an inheritance , do not leave alive anything that breathes ..COMPLETELY DESTROY THEM ....[Deutronomy 20:16 NIV]

Jika ada pihak berkata kenapa ummat Arab yang berlipat kali ganda lebih besar tidak menghancurkan Israel ? ....maka dengan sendirinya dunia Barat dan Amerika akan bermati-matian mempertahankan Israel. Ini kerana sekiranya negara Israel itu hilang dari peta muka bumi , maka dengan sendirinya segala "prophecies" dalam Bible Kristian dan Yahudi akan terbukti salah dan mereka terpaksa membuang kitab suci mereka. Israel yang wujud pada hari adalah mengikut ajaran Kristian dan Yahudi and mereka WAJIB menentang mana-mana pihak yang mahu menghancurkan Israel.

No comments:

Post a Comment